Solicitare demitere Director INFLPR Magurele

Catre,

Ministerul Educației și Cercetării

În atenția doamnei ministru Monica Anisie

În atenția domnului secretar de stat Dragoș Ciuparu

SESIZARE

Subscrisul Sindicatul I.N.F.L.P.R. “RADIAȚIA” din Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei şi Radiației (I.N.F.L.P.R.), având sediul în Str. Atomistilor, Nr. 409, Măgurele, Jud. Ilfov, CIF 23444100, cu personalitate juridică conform Încheierii judecatoreşti din 08.08.2001 din Dosarul Nr. 9/S/2001 al Judecătoriei Buftea, prin Președinte  – Dr. Nicolae-George Epurescu, formulăm prezenta

SESIZARE – SOLICITARE

Cu privire la demiterea de urgență a directorului general al INFLPR, dl Traian Dascălu, numit prin Ordinul MENCS nr  31650 din 17.02.2016 pentru grave încălcări ale legislației cercetării, a legislației muncii precum și instituirea unui regim personal – infracțional la nivelul managementului INFLPR cu nenumărate sancțiuni ale instanțelor de judecată, dar și cu nenumărate acte de mușamalizare a acestora din partea funcționarilor și demnitarilor din fostul Minister al Cercetării și Inovării, pe care le prezentăm în continuare.

În afară de instituirea unor proceduri interne și transformarea organelor de conducere colectivă ale INFLPR în organisme de formă pe care le-a populat cu persoane apropiate, complici în această acțiune de spoliere a bugetului institutului acesta a acționat folosind funcția și resursele INFLPR pentru alungarea cercetătorilor de valoare care se opun comportamentului ilicit, abuziv și nedemn de un cercetător științific transformând INFLPR în camp de luptă cu zeci de procese pe rol cu zeci de salariați, creând o atmosferă de conflict, teamă, nu una propice libertății de cercetare. INFLPR a ajuns un institut de pluton, nu unul de frunte cum era când a fost numit director general.

Pe scurt, dl. Traian Dascălu:

  1. În 2016 a refuzat negocierea unui Contract Colectiv de Munca la nivelul INFLPR.
  2. A promovat încheierea ilegală a două CCM-uri în cadrul INFLPR: unul aplicabil filialei ISS și altul aplicabil celorlalte compartimente ale institutului. Acest CCM fraudulos a fost anulat definitiv de instanța de judecată (Dosar 3147/93/2016) tocmai pe motiv că nu pot fi încheiate 2 CCM-uri în aceeași unitate.
  3. Au fost scăzute salariile minime din grila anterior negociată cu Sindicatul și s-a creat o discriminare majoră față de salariile minime aplicabile filialei INFLPR, care sunt cu cel puțin cu 30% mai mari.
  4. A refuzat în continuare negocierea colectivă, încheierea unui CCM la nivelul INFLPR și nu respectă votul Adunării generale a salariaților din 26.09.2018, cand au fost aleși reprezentanți ai salariaților cu mandat de doi ani în scopul negocierii unui CCM la nivel de unitate.
  5. Situația este cunoscută la nivelul Consiliului de Administrație, care acoperă toate aceste ilegalitați. Situația a fost sesizată și la ANCSI în 2016 dar nu avem nici astăzi o poziție oficială a autorității de stat pentru cercetare.
  6. A stabilit in mod unilateral în complicitate cu membrii Consiliului de Administrație (după bunul plac) o grilă de salarizare ilegală, nenegociată conform Codului muncii, cu salarii minime mult mai mici decât cele negociate de Sindicat în 2014 și a stabilit plafoane maxime de 2-3 ori mai mari decat aceste minime, de salarii mari beneficiază doar apropiații săi, restul salariaților fiind salarizați la nivelul minim.
  7. Nu a acordat scutirea de impozit pe anii 2016-2017 pe Programul Nucleu și proiectele de Tinere Echipe, folosind influența în cadrul Consiliului Științific pentru a-l bloca să ia în discuție încadrarea lor în categoria cercetării aplicative pentru care se aplică scutirea de impozit, pentru a tăia astfel veniturile nete ale tinerilor cercetători. Prejudiciul estimativ este de 3 milioane lei.
  8. A introdus o schema de fraudare a veniturilor de natură salarială ale cercetătorilor prin obligativitatea semnării unor așa-zise Acte adiționale la CIM pentru încasarea salariilor din proiectele câștigate prin competitive, mecanism prin care o parte a acestora este cedat institutului, la dispoziția directorului general.
  9. A returnat la UEFISCDI salariile prevăzute în deviz ale celor care refuzau să semneze aceste acte adiționale ilegale, constatate astfel de instanțele de judecată. Au fost afectate proiecte de tip PCCA, TE și PED, iar la Programul Nucleu salariații care au executat fazele au fost pur și simplu scoși din Nota de fundamentare a manoperei cu complicitatea directorului de program, Ion Tiseanu, a secretarului știițific Felix Sima și a șefului Secției Laseri, Gabriel Socol.
  10. Pentru persoanele incommode, a inventat un sistem de salarizare din Regie pentru a le anula astfel dreptul de a beneficia de scutirea de impozit, afectând astfel venitul net lunar al acestora.
  11. A pus la cale împreună cu complicii o schema de concediere a cercetătorilor prin aplicarea unor sancțiuni disciplinare progressive care ar fi urmat să culmineze cu desfacerea CIM, însă instanțele de judecată au anulat toate aceste sancțiuni.
  12. A angajat fictiv mai multe persoane pentru a câștiga sprijinul ”politic” necesar acoperirii activității infracționale, printre persoanele angajate ilegal menționăm pe Mihaela Belu protejata sefului Auditului din MCI, Octavian Stroe. Sesizările la Comisia de disciplină cu privire la această ilegalitate au fost ignorate. În mod similar toate sesizările Sindicatului au fost ignorate.
  13. A angajat cu încălcarea legii, a condițiilor minime obligatorii mai multe persoane, cea mai gravă dintre situațiile recente fiin angajarea unui inginer de construcții pe post de director tehnic, desi legea 319/2003 prevede ca o condiție minimală deținerea gradului științific de CS 2 la nivelul INCD. Acest a fost ulterior promovat ca marionetă in Comitetul de Direcție. Conform Codului muncii acest CIM este lovit de nulitate absolută.
  14. A menținut în activitate fără aprobarea anuală Consiliului Științific mai mulți pensionari ce au încasat salarii din Programul Nucleu, fapt interzis prin contract, cu scopul de a controla grupurile de cercetare pentru a-si pune în aplicare planul de baronizare totală a INFLPR și de distrugere a oricărei opoziții.
  15. A blocat timp de trei ani desfășurarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de CS 1 și CS 2 pentru a ingrădi promovarea celor tineri, care în majoritate nu agreează stilul dictatorial de management practicat. După ce concursul a avut loc în toamna anului 2018, a blocat incadrarea unora dintre cei promovați prin șantaj și modificarea unilaterală a Fișei postului de la concurs, Fisă aprobată de CA. Acest abut a fost susținut de membrii CA și de funcționarii din MCI, situație îmbrățișată și de persoane din MEC, ce au preluat în mod iresponsabil poziția abuzivă a MCI devenind astfel complici, aruncând cercetătorii tineri într-o situație legală incertă, cu încălcarea gravă, fără precedent a drepturilor lor.
  16. A participat în calitate de Președinte al Comisiei de concurs la promovarea ilegala a unor persoane și acordarea gradului științific de CS 2 și CS 1, promovând în Consiliul Științific spre validare rapoarte false ale concursului, ulterior validate prin complicitate de către CNATDCU, situații constatate recent de către Comisia de Etică locală, iar altele rămase fără răspuns de aproape 1 an pe fondul inexistenței Comisiei la nivel national.
  17. A participat împreună cu membrii CA și funcționari din MCI la fraudarea concursului pentru ocuparea funcției de Director al Filialei INFLPR prin desemnarea unui candidat ce nu îndeplinea condițiile minimale stabilite prin Regulamentul de concurs. Această situație a fost sesizată, iar MCI și apoi MEC au confirmat indirect că nu îndeplinea condițiile minimale, dar nu au luat masuri.
  18. A angajat mai multe case de avocatura pe banii INFLPR să lupte împotriva salariaților care au pornit să își caute dreptatea în instanță. Acest lucru este illegal, iar prin încălcarea prevederilor OUG 26/2012 pentru semnatarii acestor contracte este atrasă răspunderea disciplinară, materială si penală. Cel mai mare contract a fost constatat lovit de nulitate absolută de instanța de judecată, acum se află în faza de recurs. Sumele ilegal cheltuite sunt de nivelul a sute de mii de lei.
  19. A semnat cu sine însuși un alt CIM pe poziția de manager de proiect POC, fapt interzis de statutul său de director general. În echipa de management au fost cooptați numai apropiații săi și ai fostului director general care au fost răsplătiți cu sume generoase, dar pe pontaje fictive transmise spre decontare.
  20. A refuzat să acorde drepturile de natură salarială prevăzute în CCM, 53 de salariați câștgând în instant drepturile de peste 150.000 lei, INFLPR refuzând să execute de bunăvoie sentința, acum aflându-se în executare silită.

Prezentarea pe larg a situației grave din INFLPR:

  1. Refuzul negocierii colective și abuzurile salariale

Directorul general a încălcat Constitutia, Codul muncii și Legea Dialogului Social refuzând în 2016 negocierea unui Contract Colectiv de Munca la nivelul INFLPR. În schimb, a promovat încheierea a două CCM-uri în cadrul INFLPR: unul aplicabil filialei ISS și altul aplicabil celorlalte compartimente ale institutului. Reprezentanții salariaților au fost aleși ilegal, prin alegeri organizate atent de conducere, printr-o manieră agresivă față de oricine încerca să arata că este illegal să ai 2 CCM-uri în cadrul aceleiași unități. Au fost scăzute salariile minime din grila anterior negociată cu Sindicatul și s-a creat o discriminare majoră față de salariile colegilor din filiala INFLPR care sunt cu cel puțin cu 30% mai mari. Ca dovadă clară a ilegalității acestor demersuri, acest CCM fraudulos a fost anulat definitiv de instanța de judecată (Dosar 3147/93/2016) tocmai pe motiv că nu pot fi încheiate 2 CCM-uri în aceeași unitate. Directorul Dascălu a refuzat în continuare negocierea colectivă și nu respectă votul Adunării generale a salariaților din 26.09.2018, cand au fost aleși reprezentanți ai salariaților cu mandat de doi ani în scopul negocierii unui CCM la nivel de unitate. Acesta a fost așa-zisul motiv pentru care a înterupt negocierile în primăvara anului 2019, dupa ce în decembrie 2018 a refuzat să continue negocierea grilei minime de salarizare, obligație stabilită expres în Codul Muncii, pentru a ne alinia cu cea de la Filiala INFLPR – Institutul de Științe Spațiale. Această situație este cunoscuta la nivelul Consiliului de Administrație, care acoperă toate aceste ilegalitați. Situația a fost sesizată și la ANCSI în 2016 dar nu avem nici astăzi o poziție oficială a autorității de stat pentru cercetare.

Pe rolul instanței se află un proces colectiv pentru eliminarea discriminărilor față de colegii de la filiala INFLPR, iar prejudiciul se apropie de 3 milioane lei.

A stabilit in mod unilateral (după bunul plac) o grilă de salarizare ilegală cu salarii minime mai mici decat cele negociate de Sindicat in 2014 și a stabilit plafoane maxime de 2-3 ori mai mari decat aceste minime, salarii mari de care beneficiază doar apropiații săi. Această “grilă de salarizare” este aprobată prin Hotararea nr 4 a CA din 27.03.2019, ai carui membri cunosc în detaliu problema deoarece au avut loc doua întalniri ale membrilor CA cu reprezentanți ai salariaților și Sindicat, întalniri la care au refuzat să întocmească un Proces verbal sau o minută pentru a nu ramane urme scrise ale faptului că le-au fost aduse la cunoștință aceste probleme. Membrii Consiliului de Administrție susțin acest management dezastruos, încălcarea legii de către ei fiind o situație de normalitate cât timp autoritatea coordonatoare mușamalizează situația prin reprezentanții lor în CA.

  1. Refuzul acordării scutirii de impozit

Nu a acordat scutirea de impozit pentru perioada august 2016 – iunie 2017 pe Programul Nucleu și proiectele de Tinere Echipe, folosind influenta în cadrul Consiliului științific pentru a-l bloca să nu ia în discuție încadrarea lor în cercetare aplicativă pentru care se aplica scutirea de impozit. Pentru celelalte proiecte Consiliul științific a analizat și stability gradul de încadrare al fiecăruia în cercetare aplicativă sau fundamental. Mai mult, după demersurile Sindicatului, Consiliul științific a aprobat în 2017 lista cu proiectele din cadrul Programului Nucleu care se încadrează la cercetare aplicativă (aproximativ 90%), însă scutirea nu a fost acordată nici astăzi pentru perioada august 2016-iunie 2017. Sumele astfel neacordate se ridică la aproximativ 3 milioane de lei, fapt pentru care a fost sesizat Ministerul Cercetarii și Inovarii, dar, în stitlul caraceristic, au musamalizat situația, nu au luat nicio masură.

III. Schemele de fraudare a fondurilor din proiecte

Începând cu februarie 2016, dupa numirea în funcția de director general, Dascălu Traian a început o campanie de amenințare și intimidare a salariaților, iar cei care nu au fost de acord să acopere ilegalități sau să plătească “tribut” directorului general din proiectele de cercetare câștigate au devenit ținte ale abuzurilor și răzbunării acestuia. În INFLPR a funcționat o schemă de fraudare a fondurilor provenite din proiectele de cercetare proprie ale cercetătorilor, cele câștigate prin competițiile organizate de UEFISCDI. Astfel, salariile cercetătorilor care câștigau proiecte erau acordate doar la nivel de aproximativ 80% din valoarea din CIM, restul fiind acoperit din proiecte, însă la UEFICDI se raporta ca banii de salarii au fost folosiți numai în cadrul proiectului. Astfel, aproximativ 20% din fondul de salarii era mutat de la proiectele de cercetare în fondul total de salarii, iar din Programul Nucleu ramâneau la dispoziția directorului general echivalentul acelor sume, care nu se mai achitau cercetătorilor. După procesele câștigate în 2015 de o salariată abuziv concediată, acest lucru a devenit vizibil. În 2016, pentru a menține în funcțiune această schemă de fraudare, prin CCM anulat astazi de instanță, a fost introdus un așa-zis model de Act adițional la CIM prin care toate veniturile erau gestionate de institut nu de directorii de proiect conform legislației și contractelor de finanțare. Cei care nu au fost de acord să semneze aceste Acte adiționale prin care renuntau la o parte din drepturile salariale în favoarea directorului general au fost pedepsiți. Directorul general a refuzat să le mai platească drepturile salariale provenite execuția acestor proiecte și a returnat banii la UEFISCDI deși proiectele fusesera executate. Instanțele de judecată au dat dreptate salariaților și cea mai mare parte a banilor a fost deja achitată cu titlu de despagubiri de catre INFLPR. Astfel, directorul general a cauzat un prejudiciu dublu în bugetul INFLPR, o dată prin returanrea banilor la UEFISCDI și a doua oară prin plata despăgubirilor dictate de instanțe. Acestea au stabilit că drepturile salariale cuvenite pentru munca prestată în proiectele de cercetare proprie reprezintă venit suplimentar față de salariul din CIM care trebuie achitat integral.

Această răzbunare prin returnarea la UEFISCDI a banilor de salarii au afectat proiectele de tip PCCA, TE și PED. Practic, cercetătorilor care lucrau și pe proiectele de cercetare proprie câștigate prin competiție li se cerea să renunțe la o parte din banii de salarii în favoarea institutului, la dispoziția directorului general, cine semna Actul adițional la CIM încasa numai o parte a drepturilor salariale cuvenite, iar cine nu semna, nu mai primea niciun ban din proiect, iar sumele au fost înapoiate UEFISCDI prin întocmirea unor rapoarte de audit fals printr-o firmă de casă. Restul sumelor aferente celor care semnau aceste Acte adiționale la CIM erau raportate ca fiind platite integral. În realitate acești bani ramâneau și acopereau contabil salarii ce trebuiau plătite de institut din Programul Nucleu și alte surse. Aceste sume erau la dispoziția directorului general, fiind crescută regia Programului Nucleu, din care se plăteau prime și alte beneficii în mod netransparent catre apropiații conducerii. Cateva din acțiunile în instanță: Dosarul nr 2209/114/2017, Dosarul nr 2419/93/2017, Dosarul nr 3704/93/2018, Dosarul nr 95/93/2018, etc.

  1. Sancționarea disciplinară ca armă de intimidare

Sancționările disciplinare ilegale au reprezentat o altă formă de intimidare a salariatilor care nu aceptau abuzurile directorului general. Astfel, trei sanctiuni disciplinare au fost anulate în instanță, iar alte convocări la Comisia de disciplină au fost abandonate fără soluții întrucât abuzul era evident și victoriile în instant au tăiat elanul conducerii. Directorul general facea reclamații, chiar legate de activitatea sindicala, iar complicii săi Ion Tiseanu, Gabriel Socol, Bogdana Mitu puneau în execuție operațiunea de cercetare disciplinară. Conform unuia dintre procesele verbale ale comisiei, ăn cazul liderului de sindicat, s-a pronunțat verdict de vinovăție fără ca acesta să fi fost citat la comisie. Ulterior lucările nu s-au mai finalizat cu vreun raport datorită intervenției presei care a relatat abuzurile.

Aceste sancțiuni disciplinare reprezentau modalitatea prin care s-a încercat desfacerea contractului de muncă al liderului de sindicat prin sancțiuni succesive. O altî sancțiune anulată în instanță a fost dictată împotriva unei adjuncte a șefei de laborator, Andrada Lazea, care a refuzat să semneze statul de salarii al laboratorului cu tăierile de salarii dictate de directorul general. O lideră de sindicat a fost în mod epetat convocată să semneze un act additional la CIM nelegal, iar apoi a fost sancționată disciplinar cu avertisment pentru fapte ce nu țin de relațiile de muncă.

  • Eliminarea cercetătorilor din Comitetul de direcție

Întrucât derapajele grave ale directorului general au atras nemulțumiri în rândul salariaâilor, după ce peste 60 de salariați au câștigat drepturi salariale în instanță, în procese individuale și colective, sume de ordinul sutelor de mii de lei, au aparut discuții în cadrul Comitetului de Direcție, for în care s-au făcut auzite nemulțumiri. La începutul anului 2019 Comitetul de Direcție INFLPR a fost desființat, în locul său fiind înființat un alt Comitet de Direcție format însă numai din apropiații/complicii directorului general, inclusive persoane din aparatul administrativ, iar șefii laboratoarelor care dau numele institutului, plasmă și acceleratori au fost eliminați.  Astfel au devenit membri ai CD șefa serviciului resurse umane și un inginer angajat ilegal ca director tehnic. Aceștia aproba tot ce le cere directorul general, situație care este determinată și de subordonarea de către directorul general, în noua Organigrama, a Comitetului de Direcție. Conducerea operativă a institutului se face de către persoane care nu sunt personal de cercetare.

Pentru a elimina posibilitatea ca elemente ale situației economice să mai fie cunoscute de salariați a fost reorganizat institutul și toate posturile de economist de laborator au fost centralizate, iar partea de intreținere a fost ridicată la rang de Direcție. Directorul tehnic, post astfel apărut a devenit membru al Comitetului de Direcție prin numirea de catre directorul general. Legea 319/2003 stabileste clar că pentru ocuparea postului de director tehnic la INCD este nevoie ca persoana să dețină titlul de cercetător științific gradul 2. În cazul INFLPR, dl Radu Catalin este un inginer de construcții, nu este personal de cercetare, nu are atestat și nici grad științific. Angajarea este ilegală, se înrudește cu șeful Secției Laseri prin alianță și servește directorului general împreună cu Gabriel Socol. Sefa Serviciului resurse umana a fost angajata initial ca referent, apoi a fost numită șefă fără concurs, iar ulterior s-a organizat și un simulacru de concurs. Aceasta este persoana care participă la Campania de terorizare a salariaților prin întocmirea de procedure în afara legii întocmind și impunând fișe de post ce încalcă grav Regulamentul GDPR si legislația în domeniul drepturilor de autor. Totul pentru a înfrânge orice rezistență față de abuzurile permanente ale directorului general si complicilor săi protejați de CA și MCI, acum MEC.

  • Angajări fictive, plăți salariale fără CIM

În INFLPR sunt angajați peste 10 pensionari, persoane care au împlinit 65 de ani, însă cu o singură excepție, aceștia nu au primit aprobarea anuală a Consiliului științific pentru a fi menținuți în activitate așa cum stabilește în mod expres legea 319/2003 l art 36. Spre exemplu fostul director general Ion Morjan nu a solicitat niciodată să fie menținut în activitate, dar la 68 de ani încasează salariu de la INFLPR în mod illegal, având două CIM-uri, nu unul. Acești pensionari sunt șefi de colective și participă activ la politica de intimidare a salariaților din colectivele pe care le conduc, drept rasplată pentru menținerea ilegală în activitate. Până în februarie 2018 mulți încasau salarii deși nu aveau CIM valabil încheiat cu INFLPR. La împlinirea vârstei de 65 de ani acesta încetase de drept, conform legii, iar ei au încasat în continuare bani din Programul Nucleu, situație mușamalizată de ANCSi și MCI. Multe posturi sunt ocupate de acești salariați ilegali, iar tinerii nu sunt lăsați să promoveze. În fapt sunt promovati apropiați ai conducerii care nu îndeplinesc criteriile minimale, iar cei care indeplinesc criteriile, iau concursul, însă ulterior nu mai sunt încadrați pe funcție drept razbunare.

Alte persoane au fost angajate în mod fictive, Mihaela Belu, Mariana Călin, Marius Opran, Marius-Ioan Piso, Dumitru Prunariu, Eduard Csavar sunt cateva exemple. Ei nu au fost văzuți, nu aveau un birou undeva. Cel mai grav este cazul Marius-Ioan Piso care deși este director al ROSA pe normă întregă figurează la filiala INFLPR ca șef de laborator cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată, iar la 7 ianuarie 2019 a implinit 65 de ani și nu are aprobarea Consiliului Știintific.

Președinta Consiliului științific si membră a CA a împlinit 65 de ani în septembrie 2019 și nu mai poate ocupa funcții de conducere, dar ocupă cu complicitatea managementului, în schimbul votului său pentru ilegalități.

Directorul INFLPR, domnul Traian Dascălu, ca șef al comisiei de concurs, a participat în cunoștință de cauză la fraudarea concursului de ocupare a funcției de Director Filială INFLPR.

Cronologie:

1. Concursul de ocupare a funcției de Director Filială INFLPR- Institutul de Științe Spațiale a  fost anunțat pe site-ul INFLPR la http://www.inflpr.ro/ro/node/7383 și a avut loc în perioada 17-22.10.2019.

2. Conform Regulamentului de Concurs aprobat de Consiliul de Administrație al INFLPR prin HCA 18/29.08.2019 una dintre condițiile minime obligatorii pentru participarea la concursul pentru ocuparea funcției de Director Filială INFLPR a fost îndeplinirea  standardelor minimale pentru Cercetător Științific II (CS II) impuse prin OMENCS nr. 6129/2016 (v. Anexa 4 a sus-numitului regulament).

La concurs s-au înscris trei candidați: Ion Sorin Zgură, Vlad Popa și Octav Marghitu. Componența comisiei de concurs, a comisiei de contestații cât și dosarele celor trei candidați nu au fost făcute publice nici înainte și nici după terminarea concursului. De interes fiind lista lucrărilor ca prim autor și autor correspondent a candidaților.

Interviurile celor trei candidați au avut loc în data de 18.10.2019. Având în vedere că toți candidații fuseseră anterior declarați eligibili după evaluarea dosarelor, în ziua interviurilor, înainte de începerea acestora, Sindicatul INFLPR-Radiația a depus o Sesizare-Contestație (Nr de înregistrare 122/18.10.2019) prin care aducea la cunoștința Comisiei de concurs faptul că Ion Sorin Zgură nu îndeplinea una din condițiile minime obligatorii stabilite prin Regulamentul de concurs. Mai precis Ion Sorin Zgură nu îndeplinea standardele minime în vigoare pentru CS II impuse prin Ordinul MENCS nr. 6129/2016 (v. Anexa 4 a sus-numitului regulament): conform Web of Science, candidatul nu cumulează punctajul minim necesar din articole avându-l ca prim autor sau autor corespondent. În aceeași sesizare s-a solicitat publicarea cu celeritate a Documentelor din dosarele de concurs referitoare la îndeplinirea acestui criteriu pentru toți candidații înscriși.

În data de 25.10.2019 Sindicatul INFLPR-Radiația a depus o Cerere de informații de interes public (Nr. înregistrare  127/25.10.2019) prin care cerea:

a) Componența comisiei de concurs, respectiv a comisiei de contestații pentru concursul de ocupare a funcției de Director Filială INFLPR.

b) Copii după actele depuse la dosar de către cei trei candidați care dovedeau îndeplinirea standardelor minimale în vigoare pentru CS II.

Conducerea INFLPR a răspuns negativ prin adresa 130/12.11.2019 susținînd că datele cerute “nu sînt de interes public”.

Comisia de contestații (a cărei componență este necunoscută) a răspuns prin Adresa MCI 12101/12.12.2019.

Deși în răspuns Comisia de contestații precizează că:

“… conform Anexei 4 la Regulament, îndeplinirea standardelor minimale pentru gradul științific CS 2, impuse prin OMENCS nr 6129/2019 fiind o condiție obligatorie.” a respins contestația Sindicatul INFLPR-Radiația ca nefondată. În răspunsul comisiei se precizează că Ion Sorin Zgură are gradul de CS I (conform Ordinului MCI nr. 5295/07.09.2011), fapt care nu a fost niciodată pus la îndoială, dar se evită orice precizare legată de neîndeplinirea de către Ion Sorin Zgură a condițiilor minimale din OMENCS nr. 6129/2016 și care a reprezentat motivul contestației.

Pentru a clarifica mai mult lucrurile, menționăm că în Ordinului MECTS nr. 5295/07.09.2011, autorii care activau în fizica energiilor înalte puteau lua în considerare ca prim autor toate articolele în care autorii apăreau în ordine alfabetică. Această posibilitate a fost abrogată prin Ordinul de MECTS nr. 6560/2012, iar în afara acestor articole candidatul nu are articole ca prim autor sau autor corespondent, deci nu poate îndeplini standardele minimale pentru CS II.

În ciuda fraudării evidente a concursului, Ion Sorin Zgură a fost validat de către Consiliul de Adminstrație al INFLPR în funcția de Director ISS-Filială INFLPR, aceștia fiind în cunpștință de cauză cu modul de fraudare, conform Sesizării.

O altă situație de fraudă o reprezintă promovarea doamnei Gina Isar la gradul de CS 2, deși aceasta nu îndeplinește standardele minimale aprobate prin ordin de ministru. Președintele comisiei de concurs era Dascălu Traian. Aceasta fiind o apropiată a directorului filialei INFLPR, dl Sorin Zgură, a fost promovată prin fals. Această situație a fost constatată de Comisia de Etică si se afla transmisă la Comisia Națională de Etică pentru aplicarea sancțiunilor, conform legii 206/2004.

VII. Răzbunare fără precedent a directorului general

Situația abuzurilor cu privire la încadrarea pe post a celor care au promovat reprezintă o ultimă pârghie represivă a directorului general. Acesta a refuzat timp de 3 ani să mai declanșeze concursuri de promovare pentru CS 1 și CS 2 pentru că mulți tineri care nu fac parte din camarila sa îndeplineau condițiile de promovare și trebuiau șicanați. Dupa eforturi susținute ale Sindicatului și interpelări în Consiliul științific, în 2018 a fost declanșat concursul. Fișele de post propuse de Consiliul științific au fost aprobate în Consiliul de administrație. Pe 10 iunie 2019 a fost emis Ordinul MCI prin care se conferă titlul științific. Însă când să fie incadrați pe post, cei care nu au acceptat alte fișe de post decât cele aprobate în CA la data concursului nu au mai fost încadrați. Cei care nu au cedat santajului sunt astfel sanctionați, iar atât Consiliul de administrație cât și MCI încearcă să mușamalizeze cazurile și să inducă în eroare și Ministerul Educației și Cercetării. Practic, prin noile fișe de post impuse, nu negociate, sunt încălcate legea drepturilor de autor, Regulamentul GDPR dar și Codul muncii. Atât în cazul Andrada Lazea Stoyanova, cât și în cazul Sorin Vizireanu, directorul general refuză să ii încadreze pe post așa cum obligă legea 319/2003 la art 17 alin (5). Acest abuz este fără precedent și nu poate fi tolerat întrucât încalcă legislația muncii și a cercetării și toate principiile Recomandării Comisiei Europene privind Carta Europeană a Cercetătorului.

  • Angajarea ilegală a caselor de avocatură în lupta împotriva angajaților

Abuzurile directorului general culminează cu contractarea mai multor case de avocatură pentru a lupta împotriva salariaților care au curaj să își caute dreptatea în instanțî și a Sindicatului care îi apără. Directorul general a semnat un abonament juridic pentru consultanță, asistență și reprezentare cu Cabinetul de avocat Marius-Cătalin Preduț, deși la nivelul INFLPR sunt angajați consilieri juridici, iar în aceste condiții, legea interzice angajarea avocaților fără aprobarea prealabilă a ministerului coordonator pe baza unor argumente temeinice. Cum această aprobare nu există, membrii CA, în complicitate, în noiembrie 2017, au emis ei o așa-zisă aprobare, contrar legii, iar Sindicatul a solicitat instanței să constate nulitatea acestui contract/abonament juridic, Tribunalul București (Dosar nr. 6898/301/2018) a admis cererea și a constatat nulitatea absolută a contractului de asistență juridică. Procesul se află în faza recursului, însă întoarcerea sentinței este improbabilă datorită clarității prevedrilor legale din OUG 26/2012 incidentă dar și a altor sentințe pronunțate în conflictul sindicat – director general prin care INFLPR este constatată ca fiind o instituție publică, chiar autoritate publică pe domeniul său de activitate, iar directorul general este funcționar public. OUG 26/2012 mai stabilește și sancțiuni pentru cei care semnează în numele instituției astfel de contracte: “Încălcarea dispozițiilor prezentei ordonanțe de urgență atrage, după caz, răspunderea disciplinară, materială sau penală a persoanelor vinovate, potrivit legii.” (Art XIX)

Având în vedere aceste prevederi se impune ca MEC să declanșeze procedurile disciplinare și penale împotriva directorului general Dascălu Traian pentru încalcarea prevederilor OUG 26/2012 și constituirea ca parte civilă a INFLPR pentru recuperarea prejudiciului cauzat de plata către cabinetele de avocați a unor sume de sute de mii de lei.

  1. Pontaje fictive, false pe proiecte europene

Pentru a controla bugetul de peste 60 milioane de lei al proiectului POC al INFLPR, Dascalu Traian din poziția de director general i-a delegate lui Ion Tiseanu, director adjunct atribuțiile pentru angajare personal si acesta a semnat un CIM în numele INFLPR cu salariatul Dascălu Traian pe postul de manager proiect POC cu jumătate de normă. Acesta este un abuz inimaginabil, o delapidare în toată regula. MCI si OIPOC refuză să răspundă sesizării noastre din mai 2018!!!

Mai mult echipa de management e formată din grupul de apropiați: Morjan Ion, Socol Gabriel, Tiseanu Ion, Scărișoreanu Nicu, Mitu Bogdana persoane recompensate cu câte două CIM-uri suplimentare pe posturi pentru care nu au pregatirea necesară.

Întrucât activitatea nu se desfășoară in afara programului de lucru, ci se suprapun, se raportează fictive orele lucrate pentru rambursare. MAI mult, aceștia sunt pontați simultan pe Nucleu, Euratom și proiecte, dar și pe POC. Euratom nu permite ca lucrul să se efectueze decât în cadrul proiectului. Tiseanu Ion figura c responsabil radiologic la INOE, tot fictiv, dar punând în risc institutele, pentru cî există obligații clare față de CNCAN, iar posturile fictive în acest domeniu reprezintă o abatere gravă.

Salariile de bază cumulate ale celor care au aderat la grupul infracțional creat de Dascălu Traian sunt de 2-3 ori mai mari decât ale celorlalți salariați pe funcții similare, însă persoanele angajate ilegal depășesc cu mult salariul unui CS 1, deși sunt personal administrativ.

Având în vedere relația de colaborare până la complicitate dintre directorul general și membrii Consiliului de administrație solicităm Ministerului Educației și Cercetării:

  1. să treacă la revocarea imediată din funcție a domnului Traian Dascălu, a membrilor CA INFLPR,
  2. să numească un director interimar cinstit, nu dintre colaboratorii săi menționați în text, până la organizarea concursului conform prevederilor legale,
  3. să declanșeze cercetarea disciplinară, materială și penală a acestuia și a membrilor CA, conform OUG 26/2012.

Pentru orice alte detalii vă stăm la dispoziție cu toate documentele care au stat la baza prezentei Sesizări și vă solicităm o întrevedere pentru salvarea INFLPR de la colapsul iminent științific și uman.

Cu stimă,

Dr. George Epurescu Președinte

Citește și dă mai departe

Comentarii

Lasă un răspuns